Rejseanbefalinger Europa Asien Amerika Afrika

13.03.2024

„Vi har allerede rejst med TSS 26 gange !“

Et spontant interview med de mest loyale kunder hos rejsegruppen TSS:

Kundetilfredsheden med RSD Group, som TSS også tilhører, er meget høj. Størstedelen af vores gæster rejser med rejsearrangøren igen og igen. Hvorfor er det sådan? Hvad imponerer især vores rejsende? Vi talte med et par, som har rejst med os ikke mindre end 26 gange i løbet af de sidste ti år. De er vores mest loyale kunder.

Det veltrænede pensionistpar har også et meget indholdsrigt liv i Tyskland. Med børn og børnebørn, venner, sporty cykling og kultur. I mange år måtte de dog tage sig kærligt af deres svigermor, så ferie var udelukket, højst et par dage hjemme på „altanen“.

Efter deres svigermors død opdager de to ved et tilfælde gruppens rejsebrochure. Den var vedlagt et medlemsblad fra Røde Kors. De læste den med nysgerrighed, blev imponerede over destinationerne og syntes, at forholdet mellem pris og ydelse var helt unikt. „Vi opdagede en sensationelt billig rejse til Lykien,“ siger de, „Vi besluttede: Lad os prøve det – det kan ikke gå galt!“

Det var sådan, det langvarige og tætte forhold til RSD som deres værdsatte rejsearrangør begyndte i 2013. De rejste for eksempel med os til Marokko og Sydafrika, på flodkrydstogt til Sankt Petersborg og Andalusien, til Irland eller Normandiet. Efter hver ferie, fortæller de, udarbejder de en udførlig fotodagbog over deres rejseoplevelser: „På den måde kan vi genopleve de mange gode ferieindtryk senere.“

De har aldrig fortrudt nogen af deres mange rejser. De er aldrig blevet skuffede, tværtimod: „Flybilletterne og hotellerne, de lokale udflugter og selvfølgelig rejselederne: Alt var altid godt, perfekt organiseret og altid pålideligt.“

Det er meget vigtigt for vores gæster at føle sig godt passet på og taget hånd om, når de rejser i uvante omgivelser. „Især når der opstod uventede problemer, oplevede vi, at TSS-turgruppen altid løste disse problemer hurtigt og godt og simpelthen stod ved deres gæsters side.“ Rejselederne, fortæller de, taler altid det lokale sprog og er – som i for eksempel Tyrkiet – fremragende natur- og kulturkendere. De udveksler telefonnumre med rejsegruppen, så de og deres gæster altid kan kontakte hinanden i en nødsituation. Da en medrejsende for eksempel fik en diskusprolaps i Indien i 2018, var rejselederen straks ved hånden. Rejsearrangøren sørgede for øjeblikkelig medicinsk behandling og konstant personlig pleje på det lokale hospital. Kvinden kunne vende tilbage til rejsegruppen tre dage senere og nyde resten af sin ferie.

Eller i Rom i 2022, da en medrejsende for vild ved Colosseum. Rejselederen og buschaufføren kunne finde rundt, tog straks af sted for at lede efter den forsvundne rejsende og fandt ham hurtigt igen. Situationer som denne, siger vores par, gav os følelsen af: „Uanset hvad der sker, kan du stole på rejsearrangøren.“ Også i dagene i Normandiet efter besøget på det unikke Mont-Saint-Michel. Et andet par gik ombord på den forkerte bus for at fortsætte deres rejse og var i første omgang i vildrede. Det var ikke noget problem. „Rejselederne ringede til dem, vidste hvor de var og sagde: ‚Bare bliv der, vi henter jer med det samme‘!“

Hvad vores mest loyale kunder ikke rigtig kan lide: komplicerede rejsearrangementer, usikkerhed på feriedestinationen, at skulle bekymre sig om hoteller eller udlejningsbiler eller finde ud af, hvornår og hvor hvilken sightseeing er mulig. „TSS tager sig af alt det for os. Vi booker en allround-pakke, vi behøver ikke at bekymre os om noget. Vi tager bare af sted, lægger hverdagen bag os og nyder feriedagene i fulde drag!“

For at gøre denne nydelse endnu mere perfekt, drager de fordel af de mange muligheder på stedet: „Vi booker næsten alle de ekstra udflugter, der er mulige.“ Deres motto: „Hvis vi skal bo på fantastiske steder, så vil vi se alle højdepunkterne. Hvad ville Kappadokien trods alt være uden en fascinerende ballontur? Eller Kruger National Park uden en eventyrlig jeepsafari?“

Så det er ikke underligt, at vores værdsatte gæster kan fortælle os om utallige ekstraordinære oplevelser og eventyr. De tænker tilbage på det strålende vejr under deres Hurtigruten-krydstogt langs Norges kyst i 2023: „Kaptajnen sejlede ind i den smalle Trollfjord – simpelthen vidunderligt. Vi havde strålende solskin ved Nordkap, og det var i slutningen af september!“ De fløj over Niagara Falls i en helikopter. I Himalaya fik de lov til at komme ind i cockpittet på flyet – med en spektakulær udsigt over Mount Everest. I 2018 rejste de til toppen af verdens højeste bygning, Burj Khalifa, i Dubai. Også i Dubai, på Burj Al Arab, et af de mest luksuriøse hoteller på planeten, sad de hyggeligt i baren og nød lækre cocktails. Og om aftenen, over en middag eller en hyggelig snak med andre rejsende, delte de dagens oplevelser.

Rejselederteamet er et tilbagevendende tema, når vores mest loyale kunder tænker tilbage. Det er ikke kun disse kollegers ekspertise. Det er også deres engagement og opfindsomhed, når det gælder om at få det bedste ud af gæsternes ferie. For eksempel på det vidunderlige krydstogt på Yangtze-floden i Kina. Under et bådstop tog den kinesiske kollega vores feriegæster med til bønder, der høstede mispel. Og vi erfarede, at mange af de entusiastiske gæster gerne ville være med med det samme. Og så i Indien, gratis mad til de fattige i et sikh-tempel. Vores lokale rejseleder havde brugt sine personlige forbindelser til at vise sin rejsegruppe dette rørende hjælpeprogram. „Hvert halve minut blev 500 nye mennesker bespist – utroligt,“ mindes vores berejste par.

Og hvilke planer har de? Det fortæller de os: Til efteråret står Istanbul og Det Ægæiske Hav på deres ferieplan, efterfulgt af studieturen til Sri Lanka med en strandforlængelse. Og i april ser de virkelig frem til Jordan. Denne gang på invitation fra rejsearrangøren – vores lille tak for deres vidunderlige kundeloyalitet med 26 allerede gennemførte ferierejser.


Tilbage til oversigten